Blog

Avantajele și Dezavantajele Turbocompresoarelor

      Turbocompresoarele cu motoare pe benzină sau diesel pot fi utilizate în practic orice tip de vehicul (autoturism, camion, navă sau autobuz). Avantajul principal al utilizării unui turbocompresor este acela că obțineți mai multă putere de ieșire pentru aceeași dimensiune a motorului (fiecare pistol, în fiecare singur cilindru, generează mai multă putere decât ar face în altă situație). Cu toate acestea, mai multă putere înseamnă mai multă energie pe secundă, iar legea conservării energiei ne spune că aceasta înseamnă că trebuie să depuneți mai multă energie, de aceea trebuie să ardeți mai mult combustibil.

      În teorie, înseamnă că un motor cu un turbocompresor nu este mult mai eficient decît unul fără turbocompresor. Cu toate acestea, în practică, un motor dotat cu un turbocompresor este mult mai mic și mai ușor decît un motor care produce aceeași putere fără un turbocompresor, astfel…

Citește în continuare

Turbine și Turbocompresoare – Construcția și Principiul de Funcționare

      Turbocompresorul este un compresor de aer pus în funcțiune de gazele de eșapament. Gazele de eșapament evacuate din motor printr-un colector de evacuare, sunt îndreptate în turbină, unde se află rotorul. Prin intermediul unui arbore comun, acesta acționează asupra rotorului compresorului situat pe cealaltă parte a dispozitivului (denumit frecvent “rece”), care comprimă aerul care alimentează motorul. Deoarece aerul comprimat include mai mult oxigen într-o unitate de volum, este posibil să se creeze condiții mai bune pentru procesul de combustie. Cantitatea crescută de oxigen cu cantitatea suplimentară de combustibil poate fi utilizată pentru a mări puterea motorului, sau ca la motoarele diesel, facilitează o combustie mai completă, reducînd cantitatea de contaminare emisă și sporind eficiența acesteia.

      Creșterea comprimării aerului, adică cantității de gaz inclus în același volum, în același timp crește temperatura acestuia. Temperatura mai mare este legată de o densitate mai mică, ceea ce înseamnă că cilindrii primesc cantitatea de oxigen mai mică…

Citește în continuare