Avantajele și Dezavantajele Turbocompresoarelor

      Turbocompresoarele cu motoare pe benzină sau diesel pot fi utilizate în practic de orice tip de vehicul (autoturism, camion, navă sau autobuz). Avantajul principal al utilizării unui turbocompresor este acela că obțineți mai multă putere de ieșire pentru aceeași dimensiune a motorului (fiecare pistol, în fiecare singur cilindru, generează mai multă putere decât ar face în altă situație). Cu toate acestea, mai multă putere înseamnă mai multă energie pe secundă, iar legea conservării energiei ne spune că aceasta înseamnă că trebuie să depuneți mai multă energie, de aceea trebuie să ardeți mai mult combustibil.

      În teorie, înseamnă că un motor cu un turbocompresor nu este mult mai eficient decît unul fără turbocompresor. Cu toate acestea, în practică, un motor dotat cu un turbocompresor este mult mai mic și mai ușor decît un motor care produce aceeași putere fără un turbocompresor, astfel încît o mașină cu turbocompresor poate oferi o economie de combustibil mai bună în acest sens. Producătorii se pot retrage de multe ori prin montarea unui motor mult mai mic pe aceeași mașină (cum ar fi V6 în loc de V8 sau un motor cu patru cilindri turbocompresor în loc de V6). Și din aceasta cauză mașinile cu turbocompresoare au următoarele avantaje: funcționează bine și ar putea economisi pînă la 10% din combustibil, deoarece ard combustibilul cu mai mult oxigen, au tendința de a-l arde mai bine și mai curat, producînd o poluare mai redusă a aerului.

      Mai multă putere pentru aceeași dimensiune a motorului sună minunat, deci de ce nu sunt toate motoarele turbo-încărcate? Unul dintre motive este că avantajele economiei de combustibil promise de turbocompresoarele timpurii nu s-au dovedit întotdeauna la fel de impresionante ca și producătorii (dornici de a profita de orice avantaj de marketing față de rivalii lor), preferau să pretindă. Un studiu din 2013, realizat de Consumer Reports, a constatat că motoarele cu turbocompresoare mici oferă o economie de combustibil mult mai slabă decât omologii lor “convenționali” și au concluzionat: “Nu credeți că motoarele turbo încărcate sunt un mod eficient de a ecoomisi combustibilul. Există modalități mai bune de a economisi combustibilul, inclusiv automobilele hibride, dieseluri și alte tehnologii avansate. ”

      Fiabilitatea de asemena poate deveni o problemă: turbocompresoarele adaugă încă un nivel de complexitate mecanică unui motor obișnuit, și datorită acestui fapt pot apărea diferite defecțiuni. Acest lucru poate face ca întreținerea turbocompresoarelor să fie mult mai costisitoare. Prin definiție, turbocompresorul are în vedere obținerea mai multor caracteristici de bază ale motorului, iar multe dintre componentele motorului trebuie să sufere presiuni și temperaturi mai mari, ceea ce poate face ca piesele să nu mai funcționeze; de aceea, în general, durata funcționării motoarelor cu turbocompresoare poate nu fi atît de lungă. Chiar și condusul poate fi diferit în dependență de turbocompresor: deoarece sunt alimentate de gazele de eșapament, există adesea o întîrziere semnificativă între momentul în care puneți piciorul pe accelerator și atunci cînd se începe suflarea în turbină, și acest moment poate face automobiluli foarte diferit (și, uneori, foarte dificil) în timpul conducerii.